Optimizare Web

Promovare Online ~ Consultanta Web ~ Dezvoltare Site

May
30

Magazinele Virtuale din fotoliul de acasa

Autor: ionut

Am primit astazi o cerere de incluziune intr-unul dintre directoarele web  ce apartin firmei noastre, a unui magazin virtual, ce are urmatorul motto : “Avem de Toate !”.

Curios din fire, am vrut sa aflu ce contine acel magazin virtual, considerand motto-ul ales. Intr-adevar,  motto-ul “Avem de Toate”  te face curios. E bine ales.

Am deschis site-ul, si datorita “deformatiei profesionale”, mi-a sarit in ochi un chenar, in care se afisa numarul de vizitatori online. Urmatorul mesaj era afisat : “Avem 816 vizitatori online”.

La 816 vizitatori online dimineata in jurul orei 10, pentru un magazin online, este mai mult decat excelent. Totusi, un magazin online, cu 816 vizitatori online la un anumit moment dat, care afiseaza reclame Google AdSense este (din punctul meu de vedere) imposibil de crezut. Aspectul grafic discutabil al site-ului, a contribuit la o prima impresie nu foarte favorabila acestuia. Observatia cu cei “816 vizitatori online” a intarit concluzia initiala despre calitatea si profesionalismul acelui magazin virtual.

Observand in josul paginii scriptul de la Trafic.ro, am ajuns pe pagina de detalii a traficului magazinului virtual :

Deci… in ultimele 24 de ore au fost 9 vizitatori (din care unul eram eu). Ce s-a intamplat cu cei 816 ?

Plecand de la premisa de nevinovatie, am considerat ca pe site era o problema de afisare. La aproximativ 30 de minute dupa prima observatie, am redeschis site-ul, pentru a verifica prezenta bug-ului respectiv. Incepand din acel moment, si pana in  clipa in care scriu aceste randuri se afiseaza un numar aleator de vizitatori intre 5 si 17, ceea ce este rezonabil pentru un magazin virtual ca cel analizat. Am constatat ulterior ca motivul pentru care Trafic.ro afiseaza statistici contradictorii cu cele prezente pe site pentru ca scriptul de contorizare al Trafic.ro este inclus doar in prima pagina a magazinului virtual.

Datorita unei lipse de experienta in domeniul prezentei online, administratorii magazinului respectiv risca sa piarda puncte importante in ceea ce priveste gradul de incredere al serviciilor si produselor oferite.

Inainte de a decide achizionarea unui produs sau serviciu online, utilizatorii de internet analizeaza gradul de incredere al sursei de achizitie. Daca din acest punct de vedere nu reusiti sa convingeti clientul, riscati sa il pierdeti.

Desi procesul de denominare a fost finalizat  in urma cu mult timp, preturile sunt prezentate intr-un mod confuz. Desi valoarea este in RON, pe site este afisat ROL. Ce sa cred  ?  Ca tastatura din imaginea alaturata costa 12 lei vechi (adica 0.0012 lei noi ?)

Principala problema a magazinelor online se leaga de modul in care este asigurata garantia produselor, in special datorita distantei clientului fata de sediul magazinului virtual.

Desi site-ul analizat de mine comercializeaza “de toate”, incepand de la electronice, produse IT, electrocasnice, mobila, biciclete, unelte, scule, ATV-uri, accesorii auto, etc. in ceea ce priveste modalitatile de asigurare a garantiei produselor am aflat urmatoarele informatii :

 

 Are firma respectiva abilitati sa repare sau sa constate defecte pentru toate produsele comercializate ?

O tratare profesionala ar fi implicat informatii detalitate despre modul in care este asigurata garantia ficarei categorii de produse, sau … cel putin ar fi trebuit specificate conditiile de asigurare a garantiei pentru fiecare categorie de produse.

 Inca o data gradul de incredere al unui asemenea magazin virtual scade, ceea ce duce la scaderea vanzarilor.

Alte aspecte negative ar fi lipsa unui numar de telefon fix ca modalitate de contact, cat si lipsa unei adrese de email proprii. Sunt prezentate doar 2 numere de telefon mobil (care foarte bine pot fi numere de telefon ale unor cartele preplatite, neexistand posibilitatea identificarii proprietarului acestora).  Ca adresa de email de contact este prezentat ceva de genul  numemagazin@gmail.com, ceea ce din punctul meu de vedere ridica inca un semn de intrebare.

Toate aspectele indoielnice prezentate in randurile de mai sus, sunt de cele mai multe ori datorate lipsei de experienta a administratorilor in ceea ce priveste prezenta pe internet. Exista foarte multe cazuri, in care din dorinta de a face economii financiare, o afacere nu este exploatata aproape de maxim.

Experienta firmelor de programare, optimizare si promovare web este ceea ce ar trebui sa exploateze detinatorii de magazine virtuale … din fotoliul de acasa. Activitatea Online nu poate fi administrata din fotoliul de acasa, fara a avea cunostinte ample in domeniu. Aceasta este greseala pe care o fac foarte multi “incepatori de afaceri online”.

Pentru a fi instiintat despre noile articole publicate pe BizPro.ro puteti folosi Feed-ul RSS.
 
 Site-ul BizPro.ro este creat, optimizat si intretinut de catre jjSoft.ro.

   Prin prisma unei vaste experiente privind prezenta online, alaturi de o bogata activitate pe web-ul romanesc, jjSoft.ro ofera servicii profesionale de Optimizare Web, Creare Site si Promovare Online, la preturi competitive.
   Nu ezitati sa solicitati o oferta personalizata, sau sa ne contactati in cazul in care sunteti interesat de serviciile noastre.

Creare Site Basic
Creare Site
Basic

de la 150€
Creare Site Plus
Creare Site
Plus

de la 250€
Creare Site Silver
Creare Site
Silver

de la 350€
Creare Site Gold
Creare Site
Gold

de la 500€
Optimizare Web
Optimizare
Web

de la 150€

  1. Razvan :

    Ahahaha, ce proasta este ideea asta, pentru ca multi romani stiu ce inseamna trafic si multi in ultima vreme chiar se uita la trafic pentru a-si da seama daca este serios sau nu. Macar putea sa nu puna scriptul de trafic pe site, dar deh…

  2. Daniel :

    important este si nr de tel pus la vedere, majoritatea prefera sa sune. (importante sunt toate datele de contact)

Adauga comentariu

    Despre BizPro.ro

     BizPro.ro are ca scop principal informarea vizitatorilor sai, privind tehnicile actuale de promovare si optimizare web, reprezentand in acelasi timp un mediu de prezentare a produselor si serviciilor oferite de catre jjSoft potentialilor sai clienti.