Optimizare Web

Promovare Online ~ Consultanta Web ~ Dezvoltare Site

Dec
18

DMOZ, sau Google Directory ?

Autor: ionut

O alta modalitate recomandata pentru ca site-ul dvs. sa fie indexat de Google, este ca acesta sa fie acceptat in DMOZ. DMOZ, este un director web, construit manual de catre persoane voluntare din intreaga lume.

Google nu isi construieste propriul director web, lucru care surprinde pe foarte multe persoane. In schimb, Google se foloseste foarte mult de continutul directorului DMOZ, datorita probabil si certitudinii calitatii site-urilor acceptate de acesta. Datorita faptului ca toti editorii DMOZ sunt voluntari, si toate site-urile care sunt acceptate in acest director sunt evaluate temeinic de unul dintre editorii sai, Google poate avea certitudinea ca un site care este listat in DMOZ, este un site de calitate, care merita indexat.


Practic, continutul Directorului Google este de fapt continutul directorului DMOZ, pe care Google il prelucreaza si il afiseaza in stilul sau specific, atribuind si un PageRank site-urilor listate. In mod normal, Google indexeaza directorul DMOZ, ceea ce inseamna ca orice link prezent in acest director va fi scanat ulterior, si acolo unde este cazul, inclus in indexul Google. Astfel, aceasta este o modalitate destul de buna de a determina spider-ul google de a va scana siteul. De asemeni, pentru site-urile deja indexate, un link din DMOZ catre site-ul dvs. are o foarte mare importanta, deoarece ii asigura acestuia un grad de incredere sporit. Google trateaza link-urile din DMOZ catre site-ul dvs. intr-un mod aparte.

Pentru a solicita includerea site-ului dvs. in cadrul directorului DMOZ, este necesar sa accesati urmatorul URL :

http://www.dmoz.org/add.html

Totusi, faptul ca solicitati includerea site-ului dvs., nu va garanteaza includerea acestuia. Site-ul va fi evaluat de catre editorul ce se ocupa cu categoria din care site-ul dvs. face parte, si, practic, includerea site-ului este conditionata de catre decizia luata de acesta. Comunicarea este unul din capitolele la care editorii DMOZ nu stau prea bine. In cazul in care site-ul dvs. este respins, sa nu va asteptati la prea multe detalii legate de motivul respingerii acestuia. Sau, daca editorul DMOZ considera ca site-ul dvs. apartine unei alte categorii decat cea specificata de dvs, atunci, el are posibilitatea sa il adauge in alta categorie.

In acelasi timp, perioada in care sunt procesate noile solicitari de includere a site-urilor este relativ mare, si astfel, este recomandat sa nu va grabiti in momentul in care decideti ca vreti sa adaugati site-ul in directorul DMOZ. Verificati din cand in cand daca site-ul dvs. a fost inclus, fara a va pierde rabdarea. La un moment dat, veti primi un raspuns… Eu va doresc sa fie unul pozitiv.

Pentru a fi instiintat despre noile articole publicate pe BizPro.ro puteti folosi Feed-ul RSS.
 
 Site-ul BizPro.ro este creat, optimizat si intretinut de catre jjSoft.ro.

   Prin prisma unei vaste experiente privind prezenta online, alaturi de o bogata activitate pe web-ul romanesc, jjSoft.ro ofera servicii profesionale de Optimizare Web, Creare Site si Promovare Online, la preturi competitive.
   Nu ezitati sa solicitati o oferta personalizata, sau sa ne contactati in cazul in care sunteti interesat de serviciile noastre.

Creare Site Basic
Creare Site
Basic

de la 150€
Creare Site Plus
Creare Site
Plus

de la 250€
Creare Site Silver
Creare Site
Silver

de la 350€
Creare Site Gold
Creare Site
Gold

de la 500€
Optimizare Web
Optimizare
Web

de la 150€

  1. Bogdan Stefan :

    Numele meu este Bogdan Stefan.
    Am citit pe forumul Softpedia o discutie legata de editorii DMOZ din 15 sept. 2007, cam veche, recunosc…
    In general am constatat ca lumea este foarte pornita impotriva editorilor.

    Daca imi permiteti, am sa va spun din proprie experienta cam ce am constatat eu:

    In primul rand 90% dintre cei care au incercat inscrierea in directorul DMOZ se asteapta ca dupa finalizarea cererii sa primeasca un email prin care sa fie instiintati ca cererea lor a fost primita si un editor se va ocupa de ea.
    Toata lumea stie ca validarea cererii poate dura foarte mult.
    Lipsa acelui mesaj in care sa se comunice ca cererea a fost primita si va fi analizata creaza confuzie.
    Cel mai banal director web din Romania trimite un mesaj de confirmare dupa ce ai finalizat cererea.

    Personal am incercat la un interval de 7 zile reinscrierea in director a doua site-uri, nestiind daca prima cerere a fost primita.
    Posibil sa fi deranjat editorul care se ocupa de asta.

    Un alt motiv de nemultumire, din cate am inteles, este acela de respingere a unui site fara a oferi o motivatie, cat de scurta: lipsa continut, incadrare gresita, site nefinalizat, etc.

    Pe forumul Softpedia se vorbeste de continut unic, care sa nu fie regasit pe alte site-uri.
    Ok. Dar ce facem cu magazinele online, inregistrate cu sutele in DMOZ si care ofera practic acelesi produs a carui descriere si specificatii sunt identice, indiferent de site-ul pe care este afisat?
    Aici cum se trateaza problema continutului unic ?

    Personal am doua site-uri prin care ofer echipamente de supraveghere video cctv, unul dintre ele fiind specializat in placi de captura.
    Echipamentele pe care le import au specificatii tehnice care se regasesc cred pe zeci de alte site-uri din Romania.
    Ce va face un editor care imi va analiza cererea de inscriere ? O va respinge?

    Nu este vina noastra ca editorii DMOZ sunt putini si munca lor este bazata pe voluntariat care se desfasoara in timpul liber rezumadu-se poate la 30 minute pe zi.
    O solutie simpla ar fi largirea bazei de editori.
    Cati editori au fost acceptati si s-au alaturat proiectului in ultimul an ?
    Nimeni nu stie. Totul se desfasoara sub o aura invaluita in mister.

    Toata lumea stie ca afisarea site-ului in DMOZ este o mare victorie care
    te va ajuta la o mai buna pozitionare in Google.

    M-am uitat pe director la diferite sectiuni, in speranta de a intelege ce au ei si eu nu.
    Cred ca am vizitat peste 100 site-uri, iar cel putin 30% nu inteleg cum au fost validate.
    Ai impresia ca totul a fost facut pe genunchi in mare graba.
    Cu siguranta si asta este un motiv de nemultumire si cred ca nu numai al meu.

    Nu sunt un webmaster sau un specialist in optimizare SEO.
    Am luat-o cu pasi marunti, pierzand noptile cu cititul si invatatul si va rog sa ma credeti ca la 43 de ani este din ce in ce mai greu.

    Ca mine sunt multi care au refuzat sa plateasca sute de euro pe un site si alte sute pe optimizare SEO, neavand garantia lucrului bine facut.
    De curand, o firma de optimizare mi-a propus un contract de 500 euro pe luna ca sa-mi gestioneze o campanie Google Adwords.
    Am ramas siderat de propunerea lor… Dar au site inscris in DMOZ.
    Oferta este publica si afisata pe site. Ce i s-a parut atat de interesant editorului care a validat inscrierea ?
    Continutul, prezentarea grafica sau intr-adevar unicitatea mesajului?

    Noi astia mici si multi nu le stim pe toate. Nimeni nu s-a nascut invatat, dar suntem dispusi sa invatam daca ni se spune unde am gresit…

    Cu deosebita stima,

    Bogdan Stefan

Adauga comentariu

    Despre BizPro.ro

     BizPro.ro are ca scop principal informarea vizitatorilor sai, privind tehnicile actuale de promovare si optimizare web, reprezentand in acelasi timp un mediu de prezentare a produselor si serviciilor oferite de catre jjSoft potentialilor sai clienti.